Aku menepuk bahumu

Monday, January 12, 2009 pada 2:52 AM
Ini berhubung kait dengan post Qayyumx.Minta maaf kerana lambat mengupdate blog.

Terus terang ingin ku katakan, kebanyakkan orang seperti lembu dicucuk hidungnya.tidak dapat dinafikan.contohnya, dahulu ada peperangan Islam dan kafir juga.malah hebah sana-sini "boikotlah".daripada dahulu.tetapi akhirnya mereka memakan dan memakai serta menyentuh kembali objek Ideologi kafir lahatullah itu.tidak.bukan ingin mempersoalkan tindakan dan respon kalian, tetapi ini konsep ku dan aku tidak menyuruh kau orang semua mengikut aku sekali tetapi dengar dahulu idologi kuh.aku ingin meminta maaf kepada sahabat handai dan saudara di Palestin, Gaza, umumnya di tanah Arab yang sedang ditindas kerana tidak mampu melakukan apa-apa.aku tidak mempunyai kuasa dan nama.even orang Malaysia yang mempunyai kuasa dan nama juga tidak melakukan apa-apa.hanya kata-kata dapat "boikotlah!", "simpati" dan "bersedih" yang dapat di ludahkan.bukan sahaja orang Malaysia,orang negara lain juga hanya tutup mata tidur sahaja.ingin memboikot?.itu bukan sesuatu yang aku mampu lakukan kerana di sini, even di blogspot ini pun, setelah aku mengwhois http://whois.domaintools.com/blogspot.com website blogspot ini kepunyaan kafir lahanatullah di Amerika nun di sana.tambahan pula, aku sendiri memakai baju dan seluar buatan kafir seperti Levi's dan Edwin.anda sekalian juga mungkin sedang memakai barangan elektronik dan mekanikal buatan kafir ini seperti COMPAQ, Volkswagen, gitar elektrik Fender, dan juga lain-lain.aku tidak akan menuduh buta tuli.setiap perkara aku siasat berhati-hati.baiklah.mari kita bayangkan situasi ini:

Joni amat sedih melihat mangsa perang di Gaza, Palestin, Peru, Afghanistan dan lain-lain, pada suatu masa.Justeru itu, beliau telah membuat keputusan untuk memboikot semua barangan ciptaan Amerika dan Israel.Usahanya membuahkan hasil.Semua makanan McD, KFC, A&W dan lain-lain tidak disentuh olehnya malah tiap-tiap pagi beliau akan menampal poster di kaca ruang makan McD berbunyi begini "Cibai Kia Lu bagi duit kat Israel".Usahanya amat keras.Syabas diucapkan kepada Joni.Akan tetapi,pada suatu hari ketika Joni sedang duduk di kerusi verandah rumahnya, Joni terpandang sesuatu.Joni terpandang seluar dalamnya yang bertulis besar "Levi's Strauss".Malahan Joni terpandang kasut Converse yang dibelinya sehari sebelum beliau duduk di kerusi verandah nya itu ketika berjalan-jalan di Mahkota Parade, Melaka, menaiki kereta Lamborghini beliau.Joni juga memberi anak kecilnya makan vitamin dan ubat-ubatan Appeton.


OK.Ironik bukan?.aku pasti pasti ramai di antara kalian telah menyedari atau suatu hari nanti akan sedar bahawa anda tetap menyumbang sedikit sebanyak kepada Amerika.jadi, boikot ini hanya suatu perbuatan yang sia-sia bagi pendapat aku.tidak.aku tidak cube untuk menjadi "BIAS" dan seorang PRO-Isarel.(babi apa pula aku nak sokong Israel namai cibai).akan tetapi sebelum kau mengutuk dan mencaci post dan penulis post ini, lagi sekali aku ingin nyatakan, aku dan setiap orang mempunyai ideologi dan pemahaman yang pemikiran tentang sesuatu perkara.sekali lagi minta maaf aku igin ucapkan kepada saudara-saudara yang telah dicabut nyawanya di Tanah Arab dan saudara yang sedang bergelumang dengan ketakutan di sana.Allah itu maha adil.Dia menunjukkan sesuatu even di dalam keadaan yang menyedihkan.HE have his own kind of showing ways.Aku menepuk bahumu, Palestin, Gaza, Afghanistan, Peru dan negara-negara lain yang dibuli syaitan dunia ini.

Fikir kembali, selain bahasa Melayu dan bahasa Jawa dan juga bahasa Cina atau India, anda menggunakan bahasa apa?.Bahasa Inggeris juga bukan.It`s funny how things turned back up against you.

Alang-alang menyeluk pekasam.German juga sama.Ingat filem "Fitna" dan kartun Nabi Muhammad?.

Harap-harap peribahasa itu membuat anda mengukir satu tulisan penting di dalam hati dan minda.Ya.Post ini juga bertujuan untuk menjadi batu api dan batu loncatan kepada anda semua.Tiada gambar mayat atau mangsa di Palestin kerana aku amat tidak sampai hati menayang-nayang wajah si mati dan wajah manusia ketakutan.Aib mereka harus dijaga.

Habis ceritera dan fakta.

Semoga kau juga menepuk bahu mereka.

8 Balasan

  1. aku definitely setuju dgn mu 100%

    1.why now?
    2.till when?
    3.stop telling me i drink coke = i drink Palestinian children blood
    4.stop telling me not to eat the fast food.
    5.sokongilah barangan malaysia.

    ironically, kau sanggup tgk filem dari abd.razak mohideen? or another stupid movie dari ahmad idham? or at least berhenti dari meminati SOAD dan yg paling mudah,hentikan penggunaan kolgate serta darlie seawal pagi.

    uhuk itu pun jika kalian semua bangun semayang subuh.gosok gg.

    pedas bukan.har har~

  2. aaa satu lagi.kepade sesiapa yg tak setuju dgn my way of seeing things.

    well.masing2 ada their options and thoughts.

    good job and keep it up for boycotting.maybe dapat la sedikit pahala dari usha itu.

    aku?
    tak dapat pape pon kot.minum coke yg sudah tentu berbahaya itu bole menipiskan tali perot,membuncitkan aku lagi,yelah di katekan menolong israel,so bertambah dosa.cepat sikit aku mati kot?

    p/s : if aku everrr jumpa the pakcik yg sound aku malam tadi itu in the next month or next time seeing dia makan sumthing mcm kfc ke minum coke ke isap rokok ke.bibi men itulah kali terakhir di mana dia akan merasai nikmat dunia tersebut.right there,right now,in my favorite spot.

    CB NIAMA SOHAI PUNYA PAKCIK.BUTO PAK HANG LAH

  3. Anonymous Says:

    hahaha..bende boikot nie dr dulu dh ader..n ak rase x menjadi pn bende 2..n mostly sume akan luper..sbb bkan negara kite yg kene serang..n bkan setakat coke sajer yg kiter kene boikoi..bersepah2 lg barang org yahudi yg ad kt msia nie..mmg org xkan perasan..sbb ak pn x perasan..well..mayb kiter akan ckp brg 2 import bkan dr us..haaa..tp pkir laa bersepah org yahudi kt dunia nie..sumer nyer bisnes..n dorang mmg akan support israel dr segi kewangan..2 jer laa yg ak taw..yg ak nmpak..yg ak dgr..bkan nk ckp ak x boikot..boikot gak laa tp herm..mmg payah laa..sbb sumer bende 2 ak dr dlu dh ak gner n pakai..so saper yg nk boikot 2..ok laa..truskan usaha anda itu..!! im anti-israel..!!

  4. Rfq Kml Says:

    qayyumx: hoi relax ah sia.kan da x comel kau naek angen.wahahahaha :]

    fizreelamin:yup betul betul.tapi kalao boikot barangan Israel yang di "ideologi"kan di malaysia ini, confirm2 lah pasaran saham n marketing malaysia turun.semue sebab kita memulau barangan drpd malaysia sndiri.aritu baru kuar BIZtv kat tv3.damn.itu la.sebelum buat sesuatu, siasat dahulu -_-

  5. adibah Says:

    aku x sggop tgk citer prof mamak tuh beb..tayang free kt tv pon x tegamak..aha..

  6. Rfq Kml Says:

    hahaha dba tau takpe merepek nak mati cite tu.pelakon pn melakonkan watak muke ikhlas tak ikhlas.damn ah org tue tuh. -_-

  7. rinn asri Says:

    rfq. i found ths thg smwhat makes sense. wanna share ths wif d ppl may i, rfq?

  8. Rfq Kml Says:

    yeah sure rinn.please do ;)

Iklan Penaja :

My photo
I am content with losing

Entries (RSS) | Comments (RSS) | XML Ripped By Rfq