Perasan tak?

Saturday, August 1, 2009 pada 5:58 AM

Sebenarnya aku sangat berbangga dapat hidup dalam satu negara berkomuniti bilang-bilang satu dua tiga kaum walaupun aku kadang-kadang bersikap "mat rempit" atau "racer" atau "racist". Aku mengaku aku tidak mempunyai ramai rakan berbangsa Cina atau India, walaupun aku pernah cuba menjalinkan hubungan dengan seorang ahmoi yang tingginya 2 kali ganda daripada aku dan berkulit putih melepak, lawa macam haram akan tetapi sayangnya, perhubungan terputus di tengah jalan kerana dia pindah ke Sarawak. T_T

Berbalik kepada negara Malaysia. Aku bangga kerana mempunyai kemudahan prasarana dan infrastruktur yang indah dan maju di sana-sini walaupun di mana aku berada seperti di Muar, Sentul, mahupun di Jengka. Mungkin kerana wakil rakyat. Mungkin.

Aku juga bangga kerana perkhidmatan yang diberikan oleh syarikat perniagaan kepada pelanggannya yang amat bermutu dan berkesan.

Ini boleh dibuktikan dengan kisah hidup aku yang baru beli dan memakai CelComb Broadband yang teramat lembab macam haram babi. Aku berjaya selesai download cerita Harry Potter The Philosopher Stone dan cerita Avatar The Book of Fire yang bersaiz 500MB dalam masa 2 hari.Oh lajunya Astaghfirullahal`azim.Aku sayang CelComb.

Tidak ketinggalan juga kepada Maxis yang bermurah hati memblok SIM card aku pada minggu lepas selama sehari sampai aku kelam-kabut mencari PUK NUMBER LOCK CODE sedangkan aku tak tahu menahu apa salah dan dosa aku terhadap mereka.

Siaran Televisyen Astro juga telah mencari gaduh dengan aku pada 3 minggu lepas kerana memotong semua siaran televisyen ketika aku sedang menonton tepat klimaks cerita Titanic dan aku hampir ketawa di tepi sudut televisyen kerana terbayang wajah Leonardo DiCaprio mati kesejukkan.babi gila gay sial.








In Malaysia, we get 200 KILO bytes per sec if we use the 3.6 MEGA bytes per sec PACKAGE.
In Canada, you could get up to 500 KILO bytes per sec if you take the 1.2 MEGA bytes per sec PACKAGE.

1. Malaysian service providers dont know how to use calculator.

In Malaysia, they would restrain your outgoing calls and outgoing SMS without any further notice if you didn't pay the bills. For the post-paid user.
In New York, they would CALL YOU FIRST and tell you that they are going to cut their service and ask you to pay the bills.

2. Malaysian service providers have their own way to respect their users.Sedar-sedar je dah kena potong.LOL

In Malaysia, mamak penebar roti canai would lenyek-lenyek and perah-perah roti canai with no gloves while they`re sweating. Amazingly, these penebar roti canai are human. And they did go to the toilet too.
If you want to know about other countries, google please.

3. Malaysian people have good hygiene and an undeniably high taste in food.









4 Balasan

  1. Luna Says:

    haha!
    org Malaysia kan retorik~

    wah! aku chenta aang!!!

  2. Rfq Kml Says:

    hahaha gila nafsu binatang kau cinta terhadap watak kartun.haha.

    bwt, Malaysia BOLEH!

  3. Luna Says:

    haha! nafsu binatang terhadap benda yang cool sahaja ok.

    aku tak cinta telebubbies macam hang.

    hahah

  4. Rfq Kml Says:

    sejak bila lah pula aku cinta teletubbies weh? hahahaahha siul.

    aku edit jah.dont take me wrong, luna.haha

Iklan Penaja :

My photo
I am content with losing

Entries (RSS) | Comments (RSS) | XML Ripped By Rfq